Zdravá snídaně: správný krok do nového dne

První jídlo dne bylo vždy považováno za důležité, protože v noci trávíme více než osm hodin bez jídla. Potom obvykle začneme pracovní nebo studijní den, případně cvičení. To samo o sobě už napovídá, že bychom měli mít dostatečný přísun energie, abychom začali den ve formě a stihli vše, co je třeba, a ještě si po pracovním programu mohli užít s vitalitou volný čas. Samozřejmě to nezáleží pouze na snídani. Všechno, co jíme po celý den, je zásadní a mělo by vždy být zdravé, pestré, výživné a ve velké míře čerstvé. Ráno se však doporučuje dopřát našemu organismu více než jen šálek kávy.

Pokud patříte mezi lidi, co sotva ráno stihnou kávu, o moc lepší to není ani v poledne, protože se nechcete zdržovat a k normálnímu jídlu se dostanete až večer, je potřeba vaše návyky změnit.

snídaně

Dnešní společnost se pohybuje tak rychle, že zapomněla na důležitost dobré snídaně. Ráno jsou lidé většinou vystresovaní. Je to hlavně proto, že vstávají na poslední chvíli a na dobré jídlo prostě nemají dostatek času. Kvalitní výživná snídaně nejen prospěje vašemu tělu, ale rozhodně se budete i lépe cítit a mít lepší náladu. I přesto, že ranní vstávání může být hodně otravné, v tomto případě se vyplatí jít o chvilku dříve spát.

Snídaně je základ dne pro všechny lidi kteří chtějí mít energii celý den. Neošiďte se. Dobrá a vyvážená snídaně je vhodná i pro držení si konstantní tělesné hmotnosti. Když začnete den s pocitem sytosti, nebude vás to svádět v průběhu dne pojídat náhodná kalorická a nezdravá jídla jen proto, že je rychle dostanete a rychle sníte.  

První jídlo tedy poskytuje energii potřebnou k zahájení dne s vitalitou a podporuje fyzický a intelektuální výkon, koncentraci a paměť. Je nutné mít ráno plnohodnotnou snídani, dobít zásobu glukózy, co naše tělo potřebuje k aktivaci. 

snídaně1

Jaká by měla být ideální a zdravá snídaně?

Kompletní a zdravá snídaně by měla obsahovat ovoce, cereálie, nízkotučné mléčné výrobky, chléb (nejlépe celozrnný) a některé rostlinné tuky, jako je olivový olej. Je nutné zvážit začlenění potravin jako je bílé pečivo, máslo, margarín, pokud je potřeba dodržet plán hubnutí. Podle odborných výzkumů však není nutné si odpírat celozrnné výrobky. Dokonce se celozrnné pečivo doporučuje kvůli obsahu vlákniny, vitamínům a minerálům.

Co se týče tuků, stále existuje přesvědčení, že všechny tuky jsou špatné, ale naše tělo potřebuje některé z nich, protože poskytují vitamin E a pomáhají vstřebávání ostatních vitamínů, jako je například vitamín D, K, A.  Určitě se doporučují rostlinné tuky, jako je olivový olej.